1. احمدی، ع. ا. (1391). روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلامی، چاپ نهم، تهران: نشر امیرکبیر.
2. آقاجانی، م. (1381). بررسی اثربخشی مهارتهای زندگی بر سلامت روان و منبع کنترل نوجوانان. پایاننامه کارشناس ارشد چاپ نشده. رشته روانشناسی. دانشگاه الزهرا.
3. پسندیده، ع. (1394). الگوی اسلامی شادکامی، چاپ دوم، تهران: انتشارات دارالحدیث.
4. جهانیان، رمضان. (1392). اثربخشی آموزش مهارتهای دهگانه زندگی بر خودکارآمدی دانشجویان. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 3(27)، 71-83.
5. حسینی، س. ا. (1393). اصول بهداشت روانی، چاپ ششم، مشهد: انتشارات دانشگاه مشهد.
6. دانش، ع.؛ سلیمینیا، ن.؛ فلاحتی، ح.؛ سابقی، ل.؛ شمشیری، م. (1393). اثربخشی آموزش گروهی مهارت حل مسأله بر سازگاری دختران ناسازگار، فصلنامه روانشناسی کاربردی، 2(30)، 40-23.
7. دهخدا، ع. ا. (1379). لغت نامه دهخدا. تهران: موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران.
8. رحیمی صادق، ز. (1397). تدوین برنامه آموزشی مهارت های خودآگاهی، مقابله با استرس، و همدلی مبتنی بر فرهنگ بومی و تعیین اثربخشی آن بر شادکامی و تابآوری زنان مطلقه 30 تا 40 ساله شهر کرمان. پایاننامه دکتری چاپ نشده. رشته روانشناسی. دانشگاه علامه طباطبائی.
9. رستگار، ع. ع. (1389). معنویت در سازمان. قم: انتشارات ادیان و مذاهب.
10. زارعمقدم، ع.؛ گمنام، ا. (1397). نقش تمایل به نماز در کاهش گرایش زوجین به طلاق در دانشجویان. مجله رویش روانشناسی، 7(9)، 212-195.
11. شریفینیا، م. ح. (1388). «درمان یکپارچه توحیدی، رویکرد دینی در درمان اختلالات روانی». مطالعات اسلام و روانشناسی، 3(4)، 82-65.
12. صادقی، ر. (1396). نگرش نسبت به پیامدهای طلاق و تاثیر آن بر تمایل زوجین جوان به طلاق در شهر تهران. فصلنامه مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، شماره 38، 22-1.
13. صادقی، س. (1388). بررسی میزان اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی و مهارتهای مقابله با استرس بر کاهش افسردگی زنان مطلقه شهر اصفهان. پایاننامه دکتری چاپ نشده. رشته روانشناسی. دانشگاه علامه طباطبائی.
14. فاضل قانع، ح. (1392). سبک زندگی بر اساس آموزههای اسلامی. قم: مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما.
15. کلانتری، ع.؛ روشن فکر، پ.؛ جواهری، ج. (1390). آثار و پیامدهای طلاق، مرور نظاممند تحقیقات انجام شده در ایران با تاکید بر ملاحظات جنسیتی (1390-1376). مجله زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)، 9(3)، 131-111.
16. کاملی، م. ج. (1386). بررسی علل و عوامل مؤثر در بروز آسیبهای اجتماعی طلاق در جامعه ایران. فصلنامه دانش انتظامی، 9(3)، 198-179.
17. کاویانی، ح.؛ پورناصح، م.؛ صیادلو، س.؛ محمدی، م. ر. (1386). اثربخشی آموزش کنترل استرس در کاهش اضطراب و افسردگی شرکتکنندگان در کلاس کنکور. مجله تازههای علوم شناختی، 9(2)، 68-61.
18. گلمن، د. (2004). هوش هیجانی. (ترجمه پارسا، ن. 1383)، چاپ سوم، تهران: انتشارات رشد.
19. محفوظی، م. ص.؛ جان بزرگی، م. (1387). بررسی رابطه بین سلسله مراتب ارزشها و سلامت روانی. تهران: مؤسسه پژوهشی ابن سینا.
20. یزدخواستی، ح.؛ منصوری، ن.؛ زاده محمدی، ع.؛ احمدآبادی، ز. (1387). بررسی احساس تمایل و تقصیر با استرس، افسردگی و اضطراب متقاضیان طلاق در شهرهای اصفهان و اراک. فصلنامه خانوادهپژوهی، 4(15)، 275-263.
21. Bauer, J. J., Schwab, J. R. & McAdams, D. P. (2016). Self-Actualizing: Where ego development finally feels good?. Them Humanistic psychologist, 39, 121-130. [
DOI:10.1080/08873267.2011.564978]
22. Chetty, D., Hoque, M. E. (2013). Effectiveness of a nurse facilitated cognitive group intervention among mild to moderately-depressed-women in KwaZulu-Natal, south Africa. African Journal of Psychiatry, 16, 29-34. [
DOI:10.4314/ajpsy.v16i1.5]
23. Faller, H. et al. (2014). Prognostic value of Anxiety Loping and depression in survival of lung cancer patients. Psychology, Vol.13, 359-364. [
DOI:10.1002/pon.783]
24. Furenham, A., & Chamoro-Premuzic, T. (2008). Personality and intelligence as predictors of statistical examination grades. Personality and individual differences, 37(5), 943-955. [
DOI:10.1016/j.paid.2003.10.016]
25. Graneheim, U. H., & Lundman, B. (2004). Qualitative content analysis in nursing research: concepts, procedures and measures to achieve trustworthiness. Nurse education today, 24(2), 105-112. [
DOI:10.1016/j.nedt.2003.10.001]
26. Guba, E. G., & Lincoln, Y. S. (1994). Competing paradigms in qualitative research. Handbook of qualitative research, 2(163-194), 105.
27. Hopko, D., McNeil, W., Zvolensky, J., Eifert. H. (2007). The relation between anxiety and skill in performance-based anxiety disorders: A behavioral formulation of social phobia. Journal of Behavior Therapy, 10(3), 175-200.
28. King, G., McPherson, A., Mosleh, D., Hartman, L., Rapley, J., & Pinto, M. (2018). Program opportunities of residential immersive life skills programs for youth with disabilities. Research in developmental disabilities, 83, 233-246. [
DOI:10.1016/j.ridd.2018.09.003]
29. Landau, M. J., Vess, J., Arndt, Z. K., Rothschild, D. Sullivan, R. A. (2016). Atchley Embodied metaphor and the "true" self: Priming entity expansion and protection influences intrinsic self-expressions in self-perceptions and interpersonal Behavior: Journal of Experimental Social Psychology, 47, 9-87. [
DOI:10.1016/j.jesp.2010.08.012]
30. Leopold, T. (2016). Gender Differences in the Consequences of Divorce: A Multiple-Outcome Comparison of Former Spouses. SOEP paper, No. 841. [
DOI:10.2139/ssrn.2805854]
31. Pargament, K. I., Smith, B. W., Koenig, H. G., & Perez, L. (1998). Patterns of positive and negative religious coping with major life stressors. Journal for the scientific study of religion, 710-724. [
DOI:10.2307/1388152]
32. Rijken, A. J., & Liefbroer, A. C. (2012). European views of divorce among parents of young children: Understanding cross-national variation. Demographic Research, 27, 25-52. [
DOI:10.4054/DemRes.2012.27.2]
33. Schneider, K. J. and Krug, O. T. (2015). Exinstential-humanistic therapy (Theories of Pyschotherapy). Washington, D. C.: American Psychological Association.
34. Willems, M., Bergqvis, D., Blankensteijn, A. (2009). Generalized Anxiety and Anxiety Management Training. Journal of Behavior Therapy, 32(1), 185-207.