گزراشی مجمل از فعالیت انجمن مشاوره ایران در جهت هم افزایی با سازمان های مختلف در سال ۱۴۰۰

 | تاریخ ارسال: 1400/12/1 | 
انجمن مشاوره ایران در راستای عمل به وظیفه اجتماعی خود در جهت ارتقای اعتبار علمی اعضای انجمن مشاوره ایران و معرفی هرچه بیشتر توانمندی اعضای  فارغ التحصیل خود به سازمان های مختلف در سال ۱۴۰۰ میلادی علارغم محدودیت های کرونایی نشست هایی با سازمان های مختلف داشته است که به صورت مجمل به ان اشاره میشود.
در ۱۵ اردیبهشت نشستی به صورت انلاین با مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد و از سوی این سازمان مشکلات و دغدغه ها مطرح گردید هیت مدیره به ظرفیت های انجمن در رسیدن به اهداف اشاره کردند و این نکته که مشاروین بعد از آموزش می توانند در کلینک ها به مراجعین ارجاع داده شده از سوی سازمان تبلیغات اسلامی خدمات درمانی ارائه کنند.
در ۳۰ اردیبهشت هیات مدیره  با جانشین معاونت اجتماعی نیروی انتظامی تهران نشستی داشت. در این نشست تعاملی، جانشین معاونت اجتماعی ناجا و نمایندگان انجمن مشاوره ایران ضمن تبیین زمینه های همکاری های مشترک در راستای برنامه های آتی بحث و تبادل نظر کردند.
انجمن مشاوره ایران دو نشست با مسئولین کمیته امداد امام خمینی برگزار کردند اولین نشست در ابان ماه  و در محل دفتر معاون فرهنگی کمیته امداد برگزار شد که در ان مسولین این نهاد گزارشی ازخدمات کمیته امداد وچالش های پیش روی کمیته امداد ارائه و راه حل های مد نظر هیات مدیره انجمن بررسی شد.
دردومین نشست دردانشگاه علامه طباطبائی و با میزبانی انجمن مشاوره ایران در اذر ماه با حضور معاون فرهنگی کمیته امداد و اعضای هیات مدیره انجمن شماوره ایران برگزار شد حضارین جلسه ضمن ابراز خرسندی از فرصت پیش امده به ضرورت همکاری های بیشتر تاکید داشتند چرا که با توجه به مشکلات احتمالی روان شناختی پسا کرونا ضرورت  افزایش هم افزایی بین سازمان های اجرایی و نهاد های علمی بیش از پیش احساس می شود مخصوصا اینکه فرهنگ نیاز به خدمات  روان شناسی بیشتر در قشر متوسط به بالای جامعه احساس شده و خدمات این رشته ناظر به این قشر رشد می کند و اقشار فقیر و با نیازهای خاص کمتر مخاطب قرار می گیرند به عنوان مثال مل هنوز روان شناسی یتیم نداشتیم و اینکه با یتیم در سنین مختلف چگونه باید عمل کرد تا به حال کاری انجام نشده در حالیکه فرهنگ یتیم نوازی جزو ارزشهای دینی ما است .
 همچنین هیات مدیره در جلسات و  نشستهایی که در خصوص ار تقای سلامت روان در شهرداری تهران مهر ماه و اذرماه برگزار شد شرکت داشتند.
دفتر برنامه ریزی و مطالعات قوه قضاییه در خردادماه جلسه ای با موضوع تدوین شیوه نامه های اجرایی برگزار کردند که نماینده ای از انجمن مشاوره ایران هم در این نشست حضور داشت. 


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن مشاوره ایران می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Counseling Association