1. اسماعیلپور، خ.، فرزانه، ا. (1396). پیشبینی سازگاری عاطفی و تحصیلی دانشآموزان بر اساس ابعاد کارکردی خانواده. نشریه علمی پژوهشی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه)، 11 (44)، 103-118.
2. انصارینژاد، ن. (1391). تحلیل بزهکاری نوجوانان کانون اصلاح و تربیت تهران. رفاه اجتماعی، 45 (12)، 365-386.
3. بریکر، هـ. (2003). مهرطلبی: بیماری راضی کردن دیگران، ترجمه قرچهداغی (1390) انتشارات پیک بهار. تهران.
4. پورهاشمی سرحمامی، آ. (1390). بررسی رابطه بین انگیزه تأیید با انگیزش پیشرفت تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان دختر دبیرستانی پایه دوم منطقه 7 تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
5. ساقی، م.، رجایی، ع. (1387). رابطه ی ادراک نوجوانان از عملکرد خانواده با سازگاری آنها. اندیشه و رفتار روان شناسی بالینی، 3 (10)، 82-71.
6. سمیعی فرد، م. (1393). اثربخشی برنامه تعدیل سوگیری شناختی - تفسیر (CBM-I) بر کاهش سوگیری تفسیر منفی در برابر ناکامی و شاخصهای سوءمصرف مواد. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد.
7. جو کار، ب.، کمالی، ف. (۱۳۹۵). رابطه معنویت و نظم جویی شناختی هیجان. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایران، ۱۲ (۴۸)، ۳۸۵-۳۷۷. سال سوم (10)، 71-58.
8. صالحی، م. (1390). بررسی اثربخشی مشاوره گروه درمانی به شیوه معنا درمانی بر تحمل ناکامی و سازگاری اجتماعی دانشآموزان دختر، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
9. عباسی، ح.، کریمی، ب.، جعفری، د. (1395). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تحمّل ناکامی و نگرشهای ناکارآمد مادران دانش آموزان کم توان ذهنی. روانشناسی افراد استثنایی، 6 (24) , 81-108.
10. doi: 10.22054/jpe.2017.20384.1522
11. کریمیفر، م.، دینپرور، ا، روحالامینی، م.، بشارت، م.ع. (1396). اثر آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر مدل گروس، بر میزان سازگاری عاطفی و اجتماعی مردان جوان. تازههای علوم شناختی، 73 (19) , 25-37.
12. ناصرزاده، غ. (1389). مقایسه مهارت اجتماعی و عزتنفس و تأییدجویی در دانشآموزان تلفیقی شنوایی و عادی دبستان. دانشگاه آزاد اسلامی همدان.
13. هوشمندی، ف.، ناعمی، ع. (1397). تأثیرآموزش خودبخشودگی با رویکرد دینی بر سر زندگی و تحمل ناکامی مادران کودکان دارای ناتوانیهای رشدی و ذهنی. فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، 13 (52) , 326-305.
14. یاوری، ع.، سعادتی شامیر، ا.، حیدرنیا، ا. (۱۳۹۲). بررسی رابطه سبکهای هویت و بلوغ عاطفی با سازگاری اجتماعی معتادان مرد تحت درمان نگهدارنده متادون مراکز شهر بجنورد. پایاننامه ی کارشناسی ارشد مشاوره گرایش مشاوره توانبخشی دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان.
15. Berkowitz, L. (2012). A cognitive-neoassociation theory of aggression. The handbook of theories of social psychology, 99-117. [
DOI:10.4135/9781446249222.n31]
16. Chadha, M. (2003). Psycho-social correlates of frustration among students of professional colleges. PhD (Education) thesis, Punjab University, Chandigarh.
17. Chand, L. (2015). A study of frustration tolerance in relation to achievement motivation and sports achievements. International Journal of Applied Research, 1 (6) , 92-94.
18. Dragomir, G.-M., Todorescu, L. L., & Greculescu, A. (2011). Adolescents' frustration tolerance for violence-based films. Procedia-social and behavioral sciences, 30, 58-62. [
DOI:10.1016/j.sbspro.2011.10.012]
19. Filippello, P., Harrington, N., Buzzai, C., Sorrenti, L., & Costa, S. (2014). The relationship between frustration intolerance, unhealthy emotions, and assertive behaviour in Italian students. Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy, 32 (4) , 257-278. [
DOI:10.1007/s10942-014-0193-4]
20. Gill, S. (2014). Emotional, Social and Educational Adjustment of Visually Handicapped Students of Special Schools students. International Journal of Scientific and Research Publications, 4 (3) , 14-42.
21. Jibeen, T. (2013). Frustration intolerance beliefs as predictors of emotional problems in university undergraduates. Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy, 31 (1) , 16-26. [
DOI:10.1007/s10942-012-0154-8]
22. Kamra, R. (2018). A Study of Frustration in relation to Self-Esteem of Senior Secondary School Students. RESEARCH REVIEW International Journal of Multidisciplinary. 03 (06)
23. Keough, M. E., Riccardi, C. J., Timpano, K. R., Mitchell, M. A., & Schmidt, N. B. (2010). Anxiety symptomatology: The association with distress tolerance and anxiety sensitivity. Behavior Therapy, 41 (4) , 567-574. [
DOI:10.1016/j.beth.2010.04.002]
24. Panisoara, G., Duta, N., & Panisoara, I. O. (2015). The influence of reasons approving on student motivation for learning. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 197, 1215-1222 [
DOI:10.1016/j.sbspro.2015.07.382]
25. Sekar, J., & Lawrence, A. S. (2016). Emotional, Social, Educational Adjustment of Higher Secondary School Students in Relation to Academic Achievement. Journal on Educational Psychology, 10 (1) , 29-35. [
DOI:10.26634/jpsy.10.1.7070]
26. Ward, A., Arola, N., Bohnert, A., & Lieb, R. (2017). Social-emotional adjustment and pet ownership among adolescents with autism spectrum disorder. Journal of communication disorders, 65, 35-42. [
DOI:10.1016/j.jcomdis.2017.01.002]