دوره 15، شماره 59 - ( 7-1395 )                   جلد 15 شماره 59 صفحات 96-76 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Study the effectiveness of Training life skills on self efficacy and increaseof happiness of Female highschool students in four region of education in esfahan city. QJCR 2016; 15 (59) :76-96
URL: http://irancounseling.ir/journal/article-1-126-fa.html
خلیلیان زینب، افلاکی فرد حسین. بررسی تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر خود کار آمدی و افزایش شادکامی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه 4 شهر اصفهان. پژوهش های مشاوره. 1395; 15 (59) :76-96

URL: http://irancounseling.ir/journal/article-1-126-fa.html


دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت
چکیده:   (10677 مشاهده)

چکیده:

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر بخشی مهارتهای زندگی بر خودکار آمدی و افزایش شادکامی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه چهار شهر اصفهان انجام شد.روش: به لحاظ ماهیت و اهداف این پژوهش از نوع کاربردی بوده و برای اجرای آن از روش نیمه تجربی ،پیش آزمون پس آزمون با گروه گواه استفاده شده است. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای تک مرحله ای، تعداد 40 نفر به عنوان نمونه اماری انتخاب شدند؛ بدین صورت که ابتدا یک دبیرستان دخترانه و سپس 100 نفر به طور تصادفی انتخاب و پرسشنامه ها بین انها توزیع و سپس 40 نفر از دانش آموزان که در مقیاسهای خود کار آمدی و شادکامی نمره پایین تری داشتند به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش  (20 دختر در گروه آزمایش و 20 دختر در گروه کنترل) قرار گرفتند. گروه آزمایش به مدت 10جلسه 90 دقیقه ای تحت آموزش مهارتهای زندگی قرار گرفت. برای گردآوری داده­ها از پرسشنامه­های شادکامی آکسفورد و پرشسنامه خودکار آمدی شرر استفاده شد. دادها با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: نتایج نشان داد که آموزش مهارتهای زندگی  تأثیر معناداری بر خود کار آمدی و افزایش شادکامی دانش­آموزان داشته است. نتیجه گیری: با آموزش مهارت­های زندگی، فرد قادر خواهد بود ضمن آگاهی از خود و توانایی هایش، موقعیت­های استرس زا را شناخته و کنترل نماید و در نتیجه با احساس رضایت بیش­تری که از خود و محیط اطراف خویش به وی دست می­دهد، احساس شادکامی بیشتری نماید.

متن کامل [PDF 700 kb]   (23178 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي |
دریافت: 1394/9/5 | پذیرش: 1394/10/1 | انتشار: 1395/11/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمی پژوهش های مشاوره می باشد.

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Counseling Research