1. استوار، ص.، رضویه، ا. (1392). بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس اضطراب اجتماعی برای نوجوانان (SAS-A) جهت استفاده در ایران . روشها و مدلهای روانشناختی، 3(12)، 78-69.
2. براتی سده، ف. (1388). اثر بخشی مداخلات روانشناسی مثبتگرا جهت افزایش نشاط ، خشنودی از زندگی، معناداری زندگی و کاهش افسردگی. پایان نامه دکتری روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی.
3. بیابانگرد، ا. (1376). روانشناسی نوجوانان. چاپ اول. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
4. بیانی، ع. ا.، محمدکوچکی، ع.، بیانی، ع. (1387). روایی و پایایی مقیاس بهزیستی روانشناختی ریف. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران،14(2)، 151-146.
5. خانجانی، م.، شهیدی، ش.، فتحآبادی، ج.، مظاهری، م.، شکری، ا. (۱۳۹۳). ساختار عاملی و ویژگیهای روان سنجی فرم کوتاه (۱۸ سوالی) مقیاس بهزیستی روانشناختی ریف در دانشجویان دختر و پسر. اندیشه و رفتار، 8 (32 )، 36-27.
6. خدابخش، ر.، خسروی، ز.، شاهنگیان، ش. (۱۳۹۴) .تاثیر روان درمانی مثبت نگر بر علائم افسردگی و توانمندیهای منشی در بیماران مبتلا به سرطان. پژوهشنامه روانشناسی مثبت، 1(1)، 50-35.
7. دهشیری، غ.، نجفی، م.، شیخی، م.، حبیبی عسگرآباد، م. ( ۱۳۸۸). بررسی مقدماتی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه افسردگی کودکان (CDI). فصلنامه خانواده پژوهی، 5(2)، 177 -159.
8. دیوید، م .، ک.، کریستوفر، ف. (1997). درمان های شناختی رفتاری . ترجمه حسین کاویانی (1386). چاپ اول. تهران: انتشارات مهر کاویان.
9. رجبی، غ.، شمعونی، ش.، امان الهی، ع. (1397). تأثیر درمان شناختی-رفتاری گروهی بر کاهش نشانههای افسردگی در دختران نوجوان. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 15(29)، 148-125.
10. رجبی، غ.، عطاری، ی. (1383).تحلیل عامل سئوالهای پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان. تازه ها و پژوهش های مشاوره، 3 (9، 10)، 102 -83.
11. رنجبر، ف.، اشک تراب، ط.، دادگری، آ. (1389). بررسی اثربخشی درمان شناختی رفتاری به شیوه گروهی بر میزان افسردگی. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، 18(3)، 306-299.
12. سلیگمن، م. ای. پی. (2011). شکوفایی - روانشناسی مثبت نگر. ترجمه امیرکامکار، سکینه هژبریان (1394). تهران: انتشارات روان.
13. کار، آ (2004). روانشناسی مثبت -علم شادمانی و نیرومندی های انسان . ترجمه حسن یاشا شریفی ، جعفرنجفی زند (1391). چاپ سوم. تهران: انتشارات سخن.
14. کریمی، ر . (1389). نظریه درماندگی آموخته شده و روانشناسی مثبت نگر .چاپ اول. تهران: نشر دانش.
15. لورا برک، ا. (2001). روانشناسی رشد. ترجمه یحیی سید محمدی (1385). جلد دوم. چاپ هفتم. تهران: نشر ارسباران.
16. محمدی، ک.، نجفی، م.، دهشیری، غ.، نیکبخت، ع. (1391). تأثیر درمان شناختی رفتاری فردی و گروهی بر افسردگی نوجوانان. مجله دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روانشناختی)، 4(2)، 198-177.
17. مصطفایی، م.، بشیریان، س. (1391). بررسی مقایسهای میزان افسردگی در نوجوانان مبتلا به بیماریهای خاص و نوجوانان سالم شهر همدان. مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان، 20(2)، 71-65.
18. مگیار موئه . ج. ا. (2009). مداخلات روانشناسی مثبت نگر : راهنمای درمانگر. ترجمه علی اکبر فروغی، جلیل اصلانی و سحر رفیعی (1393). چاپ اول. تهران: انتشارات کتاب ارجمند.
19. نوفرستی، ا.، روشن، ر.، فتی، ل.، حسن آبادی، ح.، پسندیده، ع.، شعیری، م. (۱۳۹۴). اثربخشی رواندرمانی مثبتگرا بر شادکامی و بهزیستی روانشناختی افراد دارای نشانههای افسردگی: مطالعه تک آزمودنی با چند خط پایه. پژوهشنامه روانشناسی مثبت، 1(1)، 18-1.
20. هنرمندزاده، ر.، سجادیان، ا. (1395). اثربخشی مداخله مثبتنگر گروهی بر بهزیستی روانشناختی، تابآوری و شادکامی دختران نوجوان بیسرپرست. پژوهشنامه روانشناسی مثبت، 2(2)، 50 -35.
21. Asgharipoor, N., Asgharnejad farid, A., Arshadi, H., & sahebi, A. (2012). A comparative study on the Effectiveness of positive psychotherapy and Group cognitive -Behavioral therapy for the patients suffering from Major Depressive Disorder. Iranian journal of psychiatry and behavioral sciences, 6(2), 33-41.
22. Beck, A. T. (1970). Cognitive therapy: Nature and relation to behavior therapy. Behavior therapy, 1(2), 184-200. [
DOI:10.1016/S0005-7894(70)80030-2]
23. Bolier, L., Haverman, M., Westerhof, G. J., Riper, H., Smit, F., & Bohlmeijer, E. (2013). Positive psychology interventions: a meta-analysis of randomized controlled studies. BMC public health, 13(1), 119-138. [
DOI:10.1186/1471-2458-13-119]
24. Chaves, C.,Gomez, I., Hervas, G., & Vazquez, C. (2016). A comparative study on the efficacy of a positive Pschology intervention and a cognitive behavioral therapy for clinical depression. Cognitive therapy and research, 41(3), 1-17. [
DOI:10.1007/s10608-016-9778-9]
25. Chen, T. H., Lu, R. B., Chang, A. J., Chu, D. M., & Chou, K. R. (2006). The evaluation of cognitive-behavioral group therapy on patient depression and self-esteem. Archives of psychiatric Nursing, 20(1), 3-11. [
DOI:10.1016/j.apnu.2005.08.005]
26. Darioni, S. (2016). Positive Psychology as a new movement in identifying of disorder. Journal of Psychiatry, 5, 34-46.
27. Dickerson, J. F., Lynch, F. L., Leo, M. C., DeBar, L. L., Pearson, J., & Clarke, G. N. (2018). Cost-effectiveness of cognitive behavioral therapy for depressed youth declining antidepressants. Pediatrics, 141(2), 1-11. [
DOI:10.1542/peds.2017-1969]
28. Fahimi, N., Tarkhan, M. (2016).Effectivness of group therapy with a positive -oriented approach on rumination , illness perception and depression in patient with multiple sclerosis (MS). International journal of humanities and cultural studies, special issue, 1510-1524.
29. Fredrickson, B. L., & Losada, M. F. (2005). Positive affect and the complex dynamics of human flourishing. American psychologist, 60(7), 678 -686. [
DOI:10.1037/0003-066X.60.7.678]
30. Indrani, M. (2017). Enhancing positive emotions via positive interpersonal communication: An unexplored avenue towards well -being of mankind. Journal of psychology and clinical psychiatry, 7(4), 1-8. [
DOI:10.15406/jpcpy.2017.07.00448]
31. Ivarsson, T., svalander, P., & litler, O. (2006). The children's depression inventory (CDI) as measure of depression in swedish adolescents: A normative study. Nordic journal of psychiatry, 60(3), 220-226. [
DOI:10.1080/08039480600636395]
32. Kamphuis, J., & Jacquin, K. (1995). A treatment group for overcoming depression .University of Texas.
33. Longo, Y., Coyne, I., & Joseph, S. (2017). The scales of general well-being (SGWB). Personality and Individual Differences, 109, 148-159. [
DOI:10.1016/j.paid.2017.01.005]
34. Malki, N., Madahi, M. E., Mohammadkhani, SH., & Khalatbari, J. (2017). The effectiveness of cognitive behavioral couple therapy on pschological well-being, marital intimacy ,and life quality of chaotic couples. Iranian journal of educational sociology,1(4), 23-33. [
DOI:10.21859/ieepj-01015]
35. Marrero, R. J., Carballeira, M., Martín, S., Mejías, M., & Hernández, J. A. (2016). Effectiveness of a positive psychology intervention combined with cognitive behavioral therapy in university students. Annals of Psychology, 32(3), 728-740. [
DOI:10.6018/analesps.32.3.261661]
36. Parks-Sheiner, A. C. (2009). Positive psychotherapy: Bulding a model of expirically supported self -help. Dissertation in Psychology, University of Pennsylvania. [
DOI:10.1037/e606232010-001]
37. Parks-Sheiner, A. C. (2015). Comparing Effectiveness of Positive Psychotherapy (PPT) with Dialectical Behavior Therapy (DBT): Results of a Randomized Clinical Trial. In Poster presented at the Third International Positive Psychology Congress, Los Angeles, CA.
38. Rashid, T., & Seligman, M. E. (2013). Positive psychotherapy: A treatment manual for normal people. American Psychology, 3, 34-45.
39. Ryff, C. D., & Singer, B. H. (2006). Best news yet on the six -factor model of well-being. Social science research, 35(4), 1103 -1119. [
DOI:10.1016/j.ssresearch.2006.01.002]
40. Seligman, M.E.P. (2005). Handbook of positive psychology. New York: Oxford University Press.
41. Seligman, M. E., Rashid, T., & Parks, A. C. (2006). Positive psychotherapy. American psychologist, 61(8), 774-788. [
DOI:10.1037/0003-066X.61.8.774]
42. Sin, N. L., & Lyubomirsky, S. (2009). Enhancing well-being and alleviating depressive symptoms with positive psychology interventions: A practice -friendly meta-analysis. Journal of clinical psychology, 65(5), 467-487. [
DOI:10.1002/jclp.20593]
43. Snyder, C. R. Y., & Lopez, S. J. (2002). Handbook of Positive Psychology. US: Oxford University Press.
44. Wood, A. M., & Joseph, S. (2010). The absence of positive psychological (eudemonic) well-being as a risk factor for depression: A ten year cohort study. Journal of affective disorders, 122(3), 213-217. [
DOI:10.1016/j.jad.2009.06.032]
45. Zhang, G. P,. Guo,Y. F., Zhang, X,. Li, H,. & Yin, Y. Z. (2015). Effects of positive psychotherapy on depression and self -efficacy in undergraduate nursing students positive psychotherapy. Research & Reviews: Journal of Nursing & Health Sciences, 1(3), 12-18.