دوره 20، شماره 77 - ( 2-1400 )                   جلد 20 شماره 77 صفحات 224-200 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

golshirazi F, sadeghi A. The Effect of Home-to-School Transition Program on Social-Emotional Readiness of Preschool Students. QJCR 2021; 20 (77) :200-224
URL: http://irancounseling.ir/journal/article-1-1050-fa.html
گل شیرازی فائزه، صادقی احمد. تاثیر برنامه‌ی گذار خانه به مدرسه بر آمادگی اجتماعی _ هیجانی دانش‌آموزان پیش‌دبستانی. پژوهش های مشاوره. 1400; 20 (77) :200-224

URL: http://irancounseling.ir/journal/article-1-1050-fa.html


دانشگاه اصفهان
چکیده:   (5526 مشاهده)
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر برنامهی گذار خانه به مدرسه بر آمادگی اجتماعی- هیجانی دانشآموزان پیشدبستانی انجام شد. روش: روش پژوهش نیمهتجربی با طرح پیشآزمون _ پسآزمون با گروه گواه بود و جامعهی آماری این پژوهش کلیهی دانشآموزان پیشدبستانی شهر اصفهان در سال تحصیلی ٩٧-٩6 بودند که برای اولین بار وارد مهد کودک میشدند. روش نمونهگیری در این پژوهش به صورت داوطلبانه و از بین مهدکودکهای ناحیه 5، دو مهد که حاضر به همکاری در این پژوهش بودند، مشخص شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه گمارده شدند. گروه گواه و آزمایش هر کدام شامل ١٧دانشآموز بود که شرایط ورود به مداخله را داشتند. برنامه گذار خانه به مدرسه طی سه ماه بر روی دانش‌‌آموزان گروه آزمایش انجام شد و گروه گواه هیچ گونه مداخلهای دریافت نکرد. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامهی آمادگی اجتماعی- هیجانی باستین (٢٠٠٧) استفاده شد. یافته‌ها: داده‌ها به روش کوواریانس یک متغیره و چند متغیره تحلیل شد و نتایج نشان داد برنامهی گذار خانه به مدرسه بر آمادگی اجتماعی- هیجانی کودکان مؤثر بوده است. (٠٠٣/٠ <  P). نتیجه‌گیری: بنابراین میتوان از برنامهی گذار خانه به مدرسه برای افزایش آمادگی اجتماعی هیجانی دانشآموزان پیشدبستانی استفاده کرد.
متن کامل [PDF 1558 kb]   (12345 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي |
دریافت: 1397/12/1 | پذیرش: 1399/12/19 | انتشار: 1400/2/21

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمی پژوهش های مشاوره می باشد.

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Counseling Research