۱. − بیانزاده، ا.، اسلامی، ی.، سام آرام، ع.، فروزان، س.، اقلیما، م. (۱۳۹۴). وضعیت زندگی بازماندگان زلزله بم. فصلنامه علمی رفاه اجتماعی، ۱۳ (۳)، ۱۳۲-۱۱۴.
۲. − خجسته مهر، ر.، محمدی، ر.، سودانی، م.، عباس پور، ذ. (۱۳۹۵)، تجربه زیسته فداکاری درازدواجهای پایدار. فصلنامه پژوهشهای مشاوره، ۶۵ (۱۷)، ۱۵۰-۱۸۵.
۳. − دلاور، ع.، غلامزاده، ج.، فرح بخش، ک. (۱۳۹۶). بررسی اهداف ازدواج افراد متاهل راضی و ناراضی. فصلنامه پژوهشهای مشاوره، ۱۶ (۶۱)، ۱۱۲-۱۳۳.
۴. − صیدی، م.، نظری، ع.، حسنی، ج. (۱۳۹۵). شناسایی اسطورههای والدگری در بافت فرهنگی-اجتماعی شهرستان کرمانشاه: یک مطالعه دلفی. مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت، ۵ (۲)، ۲۰۱-۱۸۸.
۵. − کاظمیان، س. (۱۳۹۷). ارائه الگوی مداخلات مشاورهای انجمن مشاوره ایران در بحران زلزله کرمانشاه مبتنی بر روایت. فصلنامه پژوهشهای مشاوره، ۶۵ (۱۷)، ۱۰۳-۷۱.
۶. − کرسول، ج. (۲۰۰۷). روش و طرح تحقیق کیفیانتخاب از میان پنج رویکرد تحقیق کیفی، ترجمه طهمورث، حسنقلی.، اشکان.، الهیاری، مجتبی.، براری. (۱۳۹۱)، تهران، انتشارات نگاه دانش.
۷. − کرمی، غ.، معتقد، م.، انیسی، ج.، عاملی، ج.، کچویی، ح.، قدوسی، ک.، سعادت، ع. (۱۳۸۶). بررسی عوارض روانشناختی بازماندگان زلزله بم. مجله علوم رفتاری، ۱ (۱)، ۳۲-۲۷.
۸. − گال، م.،بورگ، گال.،ج. (۱۳۹۳). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روان شناسی (جلد دوم) مترجمین، جمعی از نویسندگان زیر نظر احمدرضا نصر اصفهانی،چاپ هفتم، انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) و دانشگاه شهید بهشتی.
۹. − مهرآئین نزدیک، ز.، کاظمی، م. (۱۳۹۵). مطالعه آمادگی مدارس متوسطه ی اول شهر شیراز برای مواجهه با مخاطره زلزله. فصلنامه علمی-پژوهشی امداد و نجات، ۸ (۱و۲)، ۱۰۴-۹۲.
10. Clettenberg, S., Gentry, J., Held, M., & Mock, L. A. (2011). Traumatic loss and natural disaster: A case study of a school-based response to Hurricanes Katrina and Rita. School psychology international, 32 (5) , 553-566. [
DOI:10.1177/0143034311402928]
11. − Baytiyeh, H. (2017). Why School Resilience Should Be Critical for the Post-Earthquake Recovery of Communities in Divided Societies. Education and Urban Society, 0013124517747035 [
DOI:10.1177/0013124517747035]
12. − Edie, J. M. (1987). Edmund Husserl's phenomenology: A critical commentary. Indiana University Press.
13. − Evans, L., & Oehler-Stinnett, J. (2006). Children and natural disasters: A primer for school sychologists. School Psychology International, 27 (1) , 33-55. [
DOI:10.1177/0143034306062814]
14. − Hsieh, H. F., & Shannon, S. E. (2005). Three approaches to qualitative content analysis. Qualitative health research, 15 (9) , 1277-1288. [
DOI:10.1177/1049732305276687]
15. − Schmidt, J. (2018). Notes on national earthquake education programs in Israel. Procedia engineering, 212, 1265-1272. [
DOI:10.1016/j.proeng.2018.01.163]
16. − Widyatmoko, C., Tan, E. T., Conor Seyle, D., Haksi Mayawati, E., & Cohen Silver, R. (2011). Coping with natural disasters in Yogyakarta, Indonesia: The psychological state of elementary school children as assessed by their teachers. School psychology international, 32 (5) , 484-497. [
DOI:10.1177/0143034311402919]
17. − Smilde-van den Doel, D. A., Smit, C., & Wolleswinkel-van den Bosch, J. H. (2006). School performance and social-emotional behavior of primary school children before and after a disaster. Pediatrics, 118 (5) , e1311-e1320. [
DOI:10.1542/peds.2005-2781]
18. − Tierney, K., Khazai, B., Tobin, L. T., & Krimgold, F. (2005). Social and public policy issues following the 2003 Bam, Iran, earthquake. Earthquake spectra, 21 (S1) , 513-534. [
DOI:10.1193/1.2098928]